Call to Action

Call To Actions op je website

Call To Action (CTA), het woord zegt het eigenlijk al, vrij vertaalt “Roep om actie”. Met andere woorden klik op mij en ga verder op deze website.

Met alleen goede afbeeldingen en webteksten ben je er nog niet, al zijn die nog zo goed. Bezoekers moeten (willen) verleidt worden om door te klikken. Heb je geen goede CTA’s dan gaan ze verder kijken bij de concurrent! Daarom zie je steeds vaker opvallende teksten en/of knoppen op website die aansporen om verder te klikken. Een bezoekers die doorklikt komt steeds dichterbij een afspraak of een aankoop, plus houdt Google bij hoe lang bezoekers op je website zijn. Is de gemiddelde tijd dat een bezoeker op je website is hoog dan scoor je hiermee.

Voorbeelden van CTA’s

Een call to action moet duidelijk en gebiedende wijs zijn en bevatten het liefst woorden als:

  • Meld je gratis aan
  • Schrijf je meteen in
  • Plan nu een afspraak
  • Vraag direct gratis aan
  • Ontvang gratis

Het moeten duidelijke teksten zijn in een opvallende opmaak of knop. Een call to action wordt ook wel de banaan op je website genoemd. Je moet hem in 1 oogopslag zien staan, hij moet opvallen tussen de rest. 

Kijk naar je eigen website

Eigenlijk moet je onder elke pagina een call to action staan om bezoekers te verleiden om een actie te doen. Dat kan zijn een afspraak maken, maar ook het direct aanschaffen van een product. Maar zorg ook dat de teksten op je website goed zijn, ben je zelf geen goede schrijver? Laat het dan door een ervaren tekstschrijver doen!

Wil je meer
informatie?

Indien je meer informatie wenst, helpt ons team jou graag verder.